POE چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

POE چیست و چه کاربرد هایی دارد؟
POE ( پی او ای) چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

Power Over Ethernet یا POE ، مکانیزم استاندارد IEEE 802.3af است که وظیفه ارسال برق بر روی کابل شبکه CAT5 و CAT6 را بر عهده دارد. در صورتی که شما دوربین های مدار بسته تحت شبکه یا IP Camera دارید، می‎توانید با استفاده از سوئیچ PoE، آن‎ها را روشن کنید. علاوه بر این، در صورتی که سازمان شما دارای IP Phone و یا آنتن وایرلس است، می‎توانید برق این تجهیزات را نیز از طریق سوئیچ  PoE تامین کنید.

ارسال برق بر روی کابل شبکه با استفاده از پی او ای ، اهمیت زیادی دارد. در آغاز باعث تمیزتر شدن کار می‎شود. بجای اینکه به     IP Phone  ها یا IP Camera، دو کابل متصل شده باشد (یکی برای دیتا و دیگری برای برق آداپتور)، فقط یک کابل شبکه متصل خواهد شد. از طرفی، هنگامی که برق تجهیزات را از طریق PoE تامین می‎کنید، کافیست سوئیچ PoE را به UPS متصل کنید تا در صورت قطع برق، IP Phone ها و دوربین‎ها، خاموش نشوند. در غیر این صورت، باید ساختمان را برای UPS، کابل کشی نمائید.

به سوییچ سیسکو زیر دقت کنید:

پی او ای - سیسکو - کاتالیست - کاربرد POE - Cisco - catalyst - POE - شبکه - سوئیچ - سویچ - روتر - Swich - router -

همانگونه که در سوییچ سیسکو فوق مشاهده می‎کنید، ظاهر سوییچ PoE، همانند سوئیچ معمولی می‎باشد و تنها از مشخصات سوئیچ می‎توان متوجه قابلیت PoE آن شد. پورت های سوییچ PoE امکان ارسال جریان برق بر روی کابل شبکه را دارند. بنابراین زمانی که Device ای را به این سوئیچ متصل می‎کنید، در صورتی که نیاز به دریافت جریان برق داشته باشد، سوئیچ جریان برق را بر روی کابل شبکه ارسال می‎کند.

همراهان عزیز آرسس همواره می توانید نظرات خود را با ما در میان بگذارید.نظرات شما بطور قطع در ارتقاء خدمات ما موثر خواهند بود.سپاس عمیق گروه بزرگ آرسس برای شما

در صورت که نیاز به مشاوره در زمینه تلفن سانترال و یا دوربین مدار بسته و یا سوئیچ شبکه را دارید لطفا با شمارهای 02188354375 و یا 09121988790 تماس بفرمایید.

 

..
ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد